Ioan Rus: Privatizarea CFR Marfa e ca la domnisoare

Ioan Rus: Privatizarea CFR Marfa e ca la domnisoare

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat, vineri, ca CFR Marfa a devenit profitabila, iar elementul important in procesul de privatizare a companiei nu este rapiditatea cu care este vanduta, ci pretul pe care statul l-ar putea obtine.

Politistii care au venit cu arme la mitingul de la Cotroceni au fost identificati
DOCUMENT CNSAS. Ce scria SECURITATEA despre Guru Bivolaru

"CFR Marfa este in acest moment in situatia de a angaja un consultant juridic, dupa aia urmeaza consultantul de tranzactie si procesul in sine. CFR Marfa este in acest moment o companie adusa pe profit; nu mai este o companie pe pierdere, ca si CFR Calatori, ca si CFR Infrastructura. Toate trei sunt in acest moment pe profit. Ii vom reduce si mai mult costurile si vom creste veniturile, astfel incat, pana la momentul privatizarii, sa aiba pret la vanzare. Nu este importanta viteza cu care vindem ceva ce ne apartine, ci pretul la care vindem. E ca si la domnisoare: nu e cand si-a propus sa se marite, ci cand vrea unul sa o ia de sotie", a explicat Ioan Rus, dupa negocierile avute cu Fondul Monetar International (FMI), la Ministerul de Finante.

Ministrul Transporturilor a declarat ca CFR Marfa trebuie privatizata, deoarece a beneficiat de ajutor de stat.

Cu privire la alte companii aflate in subordinea Ministerului Transporturilor, Ioan Rus a precizat ca se discuta fie despre privatizari, fie despre listari la bursa a unor parti din pachetele de actiuni pe care statul le detine, cum ar fi Portul Constanta sau Compania Nationala de Aeroporturi Bucuresti (CNAB).

Legat de Master Planul General de Transport, ministrul Rus a spus ca forma finala a acestuia va fi discutata saptamana viitoare in sedintele Comisiilor pentru transporturi din Camera Deputatilor si din Senat, iar reprezentantii FMI s-au aratat multumiti de faptul ca Romania are un astfel de document strategic la care sa se raporteze.

Ioan Rus a declarat, totodata, ca discutiile cu misiunea FMI si Comisiei Europene, sosita la Bucuresti pentru a treia revizuire a Acordului Stand-by cu Romania, ministrul Transporturilor a apreciat ca acestea vor dura foarte mult, insa din punct de vedere al domeniului pe care el il gestioneaza "lucrurile sunt in regula, atat cu Fondul Monetar, cat si cu Comisia Europeana".

"Discutiile continua. Vor dura inca foarte mult, fiindca sunt extrem de multe probleme pe care fiecare minister le negociaza, atat cu Fondul, cat si cu Comisia. In ceea ce priveste Transporturile, am avut probleme legate de implementarea lui 109 (Ordonanta de Urgenta nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice – n. r. ), deci a managementului corporativ, unde ne incadram in toate tintele, deci se va putea semna fara probleme acordul. Probleme legate de arierate la marile companii, la fel ne-am incadrat si ne incadram in tintele pe care ei ni le propun pentru 2015, deci vom putea merge mai departe … chestiuni legate de privatizare la unele dintre companii, la mine la minister, dar sunt si alte ministere care au acelasi tip de probleme. Nu e vorba de principiu, ci de grafic, ca pana in data de … faci asta… Din punctul de vedere al ministerului pe care il conduc, lucrurile sunt in regula, atat cu Fondul Monetar, cat si cu Comisia Europeana", a concluzionat Ioan Rus.

COMENTARII

DISQUS: 0