Sute de copii inscrisi pe cateva locuri au provocat haos la o scoala din Iasi

Sute de copii inscrisi pe cateva locuri au provocat haos la o scoala din Iasi

Scoala „Titu Maiorescu“ a fost nevoita sa organizeze sase clase pregatitoare, dupa ce multi parinti s-au folosit de „schema“ vizelor de flotant. Astfel, clasele a VII-a si a III-a vor fi nevoite sa invete dupa-amiaza, ceea ce a trezit nemultumirea parintilor.

Tangourile inimii
Un bloc din cartierul Alexandru cel Bun a ramas fara acoperis

Mai multi parinti au facut o sesizare catre Inspectoratul Scolar Judetean Iasi reclamand decizii defectuoase ale conducerii Scolii „Titu Maiorescu“ din Iasi. Acestia sunt nemultumiti de faptul ca clasele a VII-a si a III-a sunt nevoite sa invete dupa amiaza, desi li s-a promis ca orele se vor tine doar dimineata. In acest sens, Inspectoratul Scolar Jude­tean a demarat o ancheta cu privire la situatia din scoala, momentan fiind trimisa o echipa de inspectori care ur­ma­reste felul in care s-au luat ultimele decizii.

Directorul unitatii, Gabriela Jipu, ar fi luat anumite decizii fara a le trece prin Consiliul de Administratie. „Scoala este intr-o verificare, a fost o echipa de control si sunt situatii conflictuale cu anumiti parinti, cu anumite colective. Sunt unele decizii gandite pentru anul viitor, iar noi analizam in ce masura s-au respectat procedurile si regulamentele noastre. S-au convocat anumite consilii de administratie in care nu a fost toata lumea convocata, s-au ars niste etape si e a doua oara cand apar aceste si­tua­tii conflictuale“, a declarat Camelia Gavrila, inspector general al ISJ Iasi.

De zece ori mai multi copii inscrisi

Problema a pornit de la numarul de elevi care s-au inscris in ultimii ani in clasa 0. In circumscriptia Scolii „Titu Maiorescu“ din Iasi existau, conform reprezentantilor unitatii scolare, aproximativ 17 copii care puteau sa se inscrie, dupa cum prevede legislatia, la scoala cea mai apropiata de locuinta lor in clasa 0.

Insa profesoara Gabriela Jipu, directoarea unitatii, a precizat ca la inscriere s-au prezentat 208 copii, in con­ditiile in care ei erau pregatiti sa organizeze trei clase pregatitoare si mai au doar doua invatatoare fiindca cea de-a treia a iesit la pensie. „Sistemul cu viza de flotant este prost gandit si ne-am trezit cu foarte multi copii. Acum vom fi nevoiti sa facem cinci prega­titoare, iar cea mai mare problema o avem cu spatiul“, a declarat directorul unitatii, Gabriela Jipu.

Practic, astfel de probleme au existat si anul trecut, cand elevii de clasa a VII-a au fost nevoiti sa invete dupa amiaza, iar de anul acesta e posibil ca si cei de clasa a III-a sa inceapa scoala dupa ora pranzului. Conform conducerii scolii, exista o clasa de elevi step-by-step care nu poate avea mai mult de 24 de elevi, asa ca restul de 185 vor fi impartiti in clase de cate 37 de copii.

Scoala insa nu dispune de spatii pentru ca toti acestia sa poata invata in acelasi timp, iar bani pentru investitii nu exista, sustine directorul. „Eu le-am promis pa­rin­tilor ca copiii lor nu vor invata dupa-amiaza, insa acestia au fost inte­legatori. Dar nu e normal nici sa pun copii de 5 ani jumatate, 6 ani jumatate, sa invete dupa-amiaza, copii inscrisi in clasa pregatitoare“, a precizat Gabriela Jipu.

„Profesorii nu sunt politisti“

Sefa ISJ sustine ca s-a ajuns la o situatie de aglomerare a unitatii scolare si pentru ca sistemul de inscriere pe ba­za de buletin, in care conteaza mutatia, viza, nu poate fi verificat de catre oamenii din sistemul de invatamant. „Oamenii din scoli nu sunt politisti care sa vada daca o mutatie e reala sau nu, de aceea meto­dologia are imperfectiunile ei. Situatia e mai complexa in cazul Scolii «Titu Maiorescu», pentru ca aici sunt si clase numeroase, dar au fost si niste elemente de comunicare ignorate, elemente de diplo­matie, de deschidere pedagogica si de comunicare. De aceea, am trimis o echipa de inspectori care verifica daca lucrurile au fost facute in pripa“, a precizat Camelia Gavrila.

Insa Gabriela Jipu, directoarea unitatii scolare din Podu Ros, explica faptul ca si-ar dori ca scoala sa aiba posibilitatea de a putea controla exact care dintre elevi s-au inscris pe baza unor mutatii de locuinta reale. „Nu exista in metodologie, dar privim si noi problema in­cer­cand sa o rezolvam. Nu se poate face o ancheta ca sa vedem cati dintre cei 209 copii au mutatii, dar putem sa cerem o factura la utilitati la inscriere, nu de anul curent, ci din cel precedent sau una mai veche“, a sustinut directorul. In ceea ce priveste problema spatiilor, Camelia Gavrila a precizat ca se va lua in discutie o intalnire cu municipalitatea pentru ca sa se cedeze un corp al unei cladiri din preajma in patrimonul scolii, in care sa se amenajeze spatii suplimentare.

COMENTARII

DISQUS: