Parcare subterana in zona UMF si supraterana in Alexandru cel Bun

Demersurile municipalitatii iesene de a descongestiona zonele centrale si marile cartiere supuse unei afluente crescute de autovehicule se concretizea

Noi cheltuieli pentru modernizarea liniei de tramvai din Tatarasi
Donatii pentru locuitorii din Lungani

Demersurile municipalitatii iesene de a descongestiona zonele centrale si marile cartiere supuse unei afluente crescute de autovehicule se concretizeaza prin punerea la dispozitie a unor amplasamente pentru realizarea unor parcari subterane sau supraterane etajate.

Pe ordinea de zi a sedintei ordinare a Consiliului Local de vineri, va figura un proiect de hotarare privind amenajarea acestor importante obiective de infrastructura care fac parte din Planul de Mobilitate Urbana Durabila pentru Polul de crestere Iasi. Amplasamentele vizate constau intr-un teren cu o suprafata de 2.475 de metri patrati aflat pe str. Musatini, in apropierea Gradinitei 21, respectiv esplanada Piata Natiunii si terenul aferent, in suprafata de 5.279 de metri patrati.

„In ceea ce priveste parcarea de pe str. Musatini, aceasta va fi supraterana, urmand a functiona probabil in regim de parcare rezidentiala. Avem deja scrisori de intentie din partea unor societati comerciale care ar dori inchirierea unor suprafete de teren in vederea construirii de parcari supraetajate. Celalalta parcare, de data asta subterana, dorim sa o facem in colaborare cu Universitatea de Medicina si Farmacie, fiind binevenita atat pentru numarul mare de studenti care ajung acolo cu autovehiculele personale, dar si pentru cadrele didactice si nedidactice ale universitatii”, a declarat primarul Mihai Chirica.

Prin construirea parcarii din zona UMF s-ar descongestiona traficul de pe strazile centrale ale orasului, iar intreaga zona ce cuprinde obiective care presupun o circulatie foarte intensa (Universitatea de Medicina si Farmacie, Spitalul Clinic Judetean de Urgenta „Sfantul Spiridon”, Muzeul de Istorie Naturala) ar putea fi valorificata din punct de vedere urbanistic si arhitectural, conferindu-i-se un grad sporit de atractivitate.

Parcarile vor fi realizate prin atragerea de fonduri private, prin concesiune publica, realizata prin licitatie publica. Obiectul concesiunii il va constitui transmiterea dreptului si a obligatiei de proiectare, executie si exploatare a parcarilor in schimbul unei redevente anuale.

In vederea promovarii infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant, parcarile vor fi prevazute cu statii de reincarcare pentru vehicule electrice si electrice hibrid plug – in. De altfel, un procent de 10% din numarul locurilor de parcare va fi rezervat acestor tipuri de autovehicule.

Lista acestor doua amplasamente va fi completata pe masura identificarii unor noi terenuri de catre compartimentele de specialitate ale Primariei Municipiului Iasi.

COMENTARII

DISQUS: 0