Masinile de scoala si cele de tonaj greu nu vor mai circula la ore de varf, pe marile bulevarde din Iasi

Circulatia masinilor-scoala si a altor tipuri de autovehicule, inclusiv cele de tonaj greu, va fi interzisa la Iasi, pe unele strazi, la orele de

Deputatul Nicusor Paduraru poate ajunge ministru in cabinetul Boc
Saptamana Modei readuce in tendintele politice vrajba dintre primarul Nichita si Irina Schrotter

Instructori auto protesteaza la Bucuresti, miercuri, 20 octombrie 2010. Instructorii auto sunt nemultumiti ca taxa pentru orele de pregatire practica este incasata de scoala, iar ei sunt platiti ulterior in baza unui contract de prestari servicii. RAZVAN CHIRITA / MEDIAFAX FOTO

Circulatia masinilor-scoala si a altor tipuri de autovehicule, inclusiv cele de tonaj greu, va fi interzisa la Iasi, pe unele strazi, la orele de varf. Municipalitatea are in vedere un numar de 14 strazi/bulevarde si intervalele orare 7.00 – 9.00 si 15.30 – 18.00.

Arterele de circulatie sunt: Calea Chisinaului, bd. Tudor Vladimirescu, sos. Nicolina, str. Palat, str. Anastasie Panu, str. Elena Doamna, str. Cerna, bd. Poitiers, str. Bucium, bd. Socola, bd. Independentei, bd. Carol I, str. Pacurari si sos. Pacurari.

Primaria vrea sa interzica accesul la orele de varf in cazul masinilor-scoala conduse de altcineva in afara de instructor, masinilor grele, utilajelor de constructii, camioane, remorci si semiremorci.

„Masinile scoala se deplaseaza in ritmul lor, cu viteze mici de 10 – 20 km/h, de multe ori pe banda a doua, deoarece prima banda este ocupata sau doresc sa vireze la stanga, incearca sa realizeze parcari laterale la orele de varf ale traficului, pe bulevardele cele mai aglomerate, instructorul intervenind in manevrarea volanului, semn ca elevul nu stapaneste controlul vehiculului”, se arata intr-un proiect de hotarare de Consiliu Local (CL) publicat ieri de municipalitate spre consultare publica.

Specialistii institutiei spun ca, astfel, masinile-scoala creeaza blocaje la orele de varf, in sensuri giratorii si pe bulevardele cele mai importante ale Iasului. Potrivit municipalitatii, la orele de varf, instructorii auto pot sa tina cursurile pe drumuri secundare, parcari sau in alte zone.

„Acelasi tip de blocaje este generat si de masinile de aprovizionare, vehiculele grele, utilaje de constructii, camioane, remorci si semiremorci”, se mai arata in proiect. Cei interesati de masura propusa de Primarie pot trimite propuneri, sugestii sau opinii in termen de 10 zile, atat la sediul municipalitatii, cat si pe adresa de mail informatii@primaria-iasi.ro.

Oficialii institutiei spun ca o astfel de masura va aduce beneficii iesenilor prin eliminarea din trafic a vehiculelor care determina blocaje.

Regulamentul privind organizarea circulatiei rutiere in Iasi a fost aprobat in anul 2000 si a fost modificat doar in cateva randuri prin hotarare de CL in ultimii aproape 20 de ani. Insa, de-a lungul timpului, deciziile punctuale privind reorganizarea circulatiei in anumite zone au fost adoptate de Comisia Primariei, acest lucru fiind prevazut in regulament.

In ultimii cinci ani, Primaria a propus spre dezbatere publica noi regulamente, ce prevedeau inclusiv interzicerea traficului greu, dar acestea nu au mai fost aprobate in CL.

Una dintre institutiile care au criticat noile norme a fost Directia Regionala de Drumuri Nationale, avand in vedere ca drumurile nationale au continuitate pe raza orasului pe aproape 20 de artere de circulatie, unele dintre acestea avand un trafic intens. Principala critica a fost ca vehiculele de tonaj greu nu au alternativa de circulatie daca sunt interzise pe raza municipiului.

COMENTARII

DISQUS: 0