Consilierii judeteni ieseni au votat pentru un terminal cargo la aeroport

Consilierii judeteni ieseni au votat pentru un terminal cargo la aeroport

Consilierii judeteni ieseni au votat, ieri, in cadrul unei sedinte extraordinare care a avut loc la Aeroportul International Iasi, un proiect de hotarare privind construirea unui nou terminal la aerogara, unul care sa aiba 1210 metri patrati. Lucrarile sunt estimate sa coste circa 20 milioane lei. Desi initial, consilierii luasera in calcul realizarea unui terminal de 500 sau unul de 700 mp, in final, acestia s-au pus de acord asupra unuia mai mare, tip cargo.

Peste 4000 de simpatizanti PSD au plecat de la Iasi la mitingul din Capitala
Fertizilizare in vitro gratuita pentru 21 de cupluri

 

Consiliul Judetean Iasi va investi doua milioane de euro intr-un nou terminal la aeroport

 

Consilierii judeteni ieseni au decis, luni, construirea unui nou terminal de pasageri la Aeroportul International Iasi, in urma cresterii fluxului de pasageri in ultimii cinci ani, investitia fiind estimata la doua milioane de euro.

Proiectul de modernizare a aeroportului va cuprinde un nou terminal pentru pasageri. "Terminalul va avea peste 1.200 mp si va fi construit pana la sfarsitul acestui an. In medie, numarul pasagerilor a crescut cu 25% in fiecare an, incepand cu 2005. In prezent, de pe Aeroportul din Iasi se poate decola spre destinatii din Austria, Italia, Turcia sau Grecia", a declarat purtatorul de cuvant al Consiliului Judetean Iasi, Sebastian Tataru. Potrivit acestuia, CJ Iasi nu renunta la proiectul de modernizare a Aeroportului, in valoare de 190 milioane euro, terminalul fiind o solutie temporara pana cel tarziu in anul 2015. "Pana in 2015, speram ca proiectul de modernizare sa fie finalizat, iar terminalul care va fi construit in acest an va putea fi transformat intr-o zona de tip cargo", a mai spus Tataru.

Reprezentantii CJ Iasi sustin ca au rezolvat toate problemele legate de asigurarea suprafetei de 200 hectare necesare extinderii Aeroportului, fiind facute o serie de schimburi de terenuri cu diverse institutii ale statului, iar sapte proprietari privati, care detineau peste patru hectare, au fost despagubiti cu o suma totala in valoare de 821.000 euro. "Anuntul de intentie pentru concesionare a fost publicat la sfarsitul lunii aprilie. Exista deja trei-patru oferte depuse. Proiectul de modernizare va continua chiar daca cei expropriati au contestat in instanta suma care le-a fost acordata pentru suprafetele detinute", a subliniat Tataru. Proiectul de modernizare a Aeroportului a fost lansat in anul 2006. CJ Iasi a cheltuit pe studiul de fezabilitate, proiectul tehnic si pe un studiu de oportunitate privind solutia optima de implementare a proiectului o suma totala de peste 1,7 milioane euro. Investitia de la aerogara va fi facuta din bugetul  institutiei, spune presedintele Consiliului Judetean. « Avind in vedere ca va functiona minimum cinci  ani, cred ca investitia se justifica. Dupa ce  vom face celelalte terminale, va fi o  problema sa vedem ce destinatie dam acestei  cladiri. Banii astia (doua milioane de euro) erau destinati inceperii  lucrarilor la pista la Aeroport, modernizarea Aeroportului. Asta este situatia, vom  imprumuta probabil mai mult », a declarat Constantin Simirad, presedintele Consiliului Judetean Iasi. Directorul general interimar al Aeroportului  International Iasi spune ca lucrarile ar putea incepe intr-o luna si jumatate. « Aceasta cladire va rezolva in  mod civilizat dupa normele internationale  modul de procesare a pasagerilor. In  actuala cladire care are un spatiu limitat, in  totalitate sint 712 mp, trebuie organizate  cele doua fluxuri. Ce se intimpla acum inseamna  disconfort, spatiu mult prea mic pentru o cursa de 150 de pasageri. Acest terminal va fi folosit pentru plecari si  sosiri pentru spatiu Schengen, deci in  comunitatea europeana. », a precizat Gheorghe Corjautanu, director general interimar al Aeroportului  International Iasi. Noul terminal pentru pasageri ar putea fi dat in  functiune pina la sfirsitul acestui an. T.B.

COMENTARII

DISQUS: