Calare pe un butoi de pulbere: Serviciul de Protectie al CJ „bombardat” cu acuzatii de fals si uz de fals

Calare pe un butoi de pulbere: Serviciul de Protectie al CJ „bombardat” cu acuzatii de fals si uz de fals

Scandalul provocat de fostul vicepresedinte al Consiliului Judetean, Victor Chirila, la sedinta in plen de marti a scos la iveala lucruri mai putin vizibile din activitatea Serviciului Public Judetean de Paza si Protectie (SPJPP), fostul Corp al Gardienilor Publici.

Week-end-ul batailor… in familie
Reinfiintarea scolilor profesionale, o sansa pentru un loc de munca?

De la acuzele aruncate de Chirila in sedinta cu privire la trucarea viitorului concurs pentru sefia SPJPP s-a ajuns la acuze de fals si de cheltuire iresponsabila a banilor institutiei. Conducerea CJ a dispus efectuarea unui control de audit la SPJPP, unde ar putea ajunge si procurorii, la solicitarea directorului interimar, Benone Tofan.

Scandalul de la SPJPP a izbucnit dupa ce Victor Chirila a acuzat ca in CJ se fac jocurile pentru un anumit candidat la sefia serviciului. Fostul director, Mihai Lucaci, si-a prezentat demisia din motive de sanatate, iar interimatul a fost preluat de adjunctul Benone Tofan.

Concursul anuntat pentru data de 23 iulie prevedea printre conditiile de inscriere studii superioare in „stiinte ingineresti“. Prevederea il scotea din joc pe Tofan, absolvent al Facultatii de Educatie Fizica, dar il favoriza pe Danut Podea, inspector in biroul resurse umane-administrativ. Acesta este de altfel si singurul candidat anuntat la conducerea SPJPP. „Nu eu am facut conditiile de participare. Putea sa se inscrie orice inginer cu doi ani vechime in specialitate. Lucrez in sistem din 1997, am avut si functii de conducere aici“, a spus Podea.

Diplome pentru cursuri care nu au avut loc

Fostul director, Mihai Lucaci, si Danut Podea sunt acuzati din interiorul SPPJ de grave nereguli. Astfel, la SPPJ s-a contractat organizarea unor cursuri in securitate aeronautica, necesare pentru angajatii ce urmau sa lucreze ca agenti de paza la Aeroport. Organizarea cursurilor a fost incredintata direct catre SC Formation Picarde de Securite SRL Bucuresti, fara organizarea niciunei proceduri de selectie. „A fost singura firma pe care am gasit-o in domeniu. Suma era oricum mica“, a precizat Podea.

Contractul a fost semnat pe 19 martie, pentru suma de 9.600 de lei. In aceeasi zi, conform unei adrese emise de Autoritatea Aeronautica Civila a avut loc si „sesiunea de examinare in vederea certificarii persoanelor care efectueaza controlul accesului, supravegherea si patrularea la aeroport“. „Au fost certificate 21 de persoane – 5 persoane angajate ale Regiei Autonome Aeroportul Iasi si 16 persoane angajate ale SPJPP – ale caror rezultate la sesiunea de examinare vi le transmitem alaturat“, se precizeaza in adresa.

Practic, incheierea contractului, cursurile si examinarea ar fi avut loc in aceeasi zi. Surse din cadrul SPPJ spun ca au fost emise chiar si diplome de absolvire, desi nicio sedinta de curs nu avusese loc. Ulterior, mai multi dintre agentii inscrisi la cursuri au negat in declaratii scrise ca ar fi avut cunostinta de desfasurarea acestora.

Contactat telefonic, Mihai Lucaci a afirmat ca adresa respectiva nu reprezenta decat confirmarea faptului ca angajatii ar fi fost admisi la cursuri, dupa examinarea dosarelor de inscriere, cursurile propriu-zise neavand inca loc. Totusi, intr-un referat intern cu semnatura lui Podea, acesta confirma desfasurarea cursurilor. „Nu mi s-a adus la cunostinta cand si unde s-au desfasurat cursurile si nici cand si in ce conditii s-a desfasurat testarea. Pana in acest moment nu am primit decat o copie la adresa facuta de Autoritatea Aeronautica prin care era anuntat rezultatul testarii“, se precizeaza in referat.

„Mici reparatii“ de 31.909 lei la un Duster

Semne de intrebare ridica si un accident suferit de fostul director Lucaci, cu opt zile inainte de a demisiona. Accidentul ar fi avut loc pe 22 mai, conform precizarilor lui Lucaci, automobilul Duster al institutiei intrand intr-un sant. Automobilul a ajuns in aceeasi zi in service. Intr-un referat intern, Corneliu Ailiesei, administrator in cadrul SPJPP, afirma ca fusese informat doar de producerea unor mici pagube, „ce constau in deteriorare janta dreapta fata, aripa dreapta fata, planetara dreapta si alte elemente care ar urma sa suporte mici reparatii“.

„Micile reparatii“ s-au transformat intr-un deviz de sase pagini, costul total al reparatiilor fiind estimat de service la 31.909 lei. Totodata, a aparut si o noua versiune a accidentului, Duster-ul infigandu-se de fapt intr-un cap de pod. Cu toata gravitatea avariilor, directorul interimar al SPJPP a fost informat abia pe 16 iunie, la peste trei saptamani dupa accident. „Eu am cerut ca la reparatii sa fie folosite piese noi, poate de asta sa iasa mai scump. Oricum, masina are Casco. Exista posibilitatea sa plateasca Serviciul si sa ia pe urma bani de la firma de asigurari sau sa plateasca firma direct“, a spus Lucaci.

Contactat telefonic, directorul interimar al SPJPP a confirmat existenta unor semne de intrebare cu privire la cursurile de pregatire a angajatilor si la Duster-ul distrus. „Am aflat de situatie si am mers ierarhic. L-am informat pe presedintele CJ, care a dispus sa aplic masurile legale necesare. A fost trimis auditul la SPJPP si am format si noi o comisie de disciplina pe aceste probleme. Urmeaza ca, deoarece este vorba de posibile abateri foarte grave, care implica acuzatii de fals si uz de fals, sa facem demersurile necesare la Parchet si Politie“, a raspuns Tofan.

COMENTARII

DISQUS: 0