Pilotul avionului AirAsia prabusit in Marea Java nu se afla la locul sau atunci cand s-a pierdut controlul asupra aeronavei

Pilotul avionului AirAsia prabusit in Marea Java nu se afla la locul sau atunci cand s-a pierdut controlul asupra aeronavei

Avionul AirAsia care s-a prabusit in decembrie nu era controlat de pilot atunci cand o serie de erori umane au declansat tragedia in care au murit toti cei 162 de oameni de la bord. Pilotul nu se afla la locul sau atunci cand avionul a iesit de sub control, iar atunci cand s-a intors era prea tarziu pentru ca aeronava sa mai poata fi redresata.

Coreea de Nord pregateste un al treilea test nuclear
Bilantul victimelor cutremurului din Noua Zeelanda a ajuns la 98. Un alt roman e dat disparut

Avionul Airbus A320 a ajuns pana la urma pe fundul Marii Java, iar ancheta internationala efectuata a scos la iveala o serie de nereguli ale AirAsia, printre care lipsa permisiunii de a zbura in acea zi pe ruta respectiva, precum si lipsa permisiunii de a zbura la altitudini mai mari de 10.000 de metri./n/n/nPilotul era ridicat, efectuand o „procedura neobisnuita” in momentul in care copilotul sau, aflat la mansa, a pierdut controlul asupra aeronavei, transmite agentia de stiri Reuters. In momentul in care pilotul s-a intors la locul sau, era prea tarziu pentru a redresa aeronava, au declarat doua surse apropiate investigatiei.

Aeronava care a disparut pe 28 decembrie cu 162 de oameni la bord s-ar fi prabusit din cauza ghetii. La bord se aflau 155 de pasageri si un echipaj format din sapte persoane.

Avionul s-a prabusit cel mai probabil din cauza conditiilor meteo nefavorabile, specialistii aratand ca factorul declansator a fost gheata care a intrat in motoare. Insa datele stranse pana acum, inainte de recuperarea cutiilor negre, arata ca la tragedie au contribuit si alti factori. Ultima data cand a luat legatura cu turnul de control, la aproximativ o ora de la decolare (zborul dura doua ore), pilotul a cerut permisiunea de a urca la o altitudine mai mare de 11.500 de metri, insa controlorii de trafic aerian nu i-au permis ascensiunea pentru ca zona era prea aglomerate si exista riscul unei ciocniri intre avioane.

Apoi, spun specialistii, pilotul nu ar fi adaptat viteza la altitudine, zburand cu cel putin 100 de kilometri/ora mai incet decat o cereau conditiile. Ieri, purtatorul de cuvant al Ministerului Transportului din Indonezia a anuntat si ca AirAsia nu avea autorizatie pentru a efectua acel zbor, acuzand compania ca a incalcat totodata si ruta care i s-a acordat pentru cursele care legau Surabaya de Singapore.

De ce au loc tot mai multe tragedii aviatice in Asia

Cresterea galopanta a sectorului aviatiei civile in Asia a dus la supraaglomerarea rutelor si exercita o presiune tot mai mare asupra pietei muncii, care se zbate pentru a furniza piloti si controlori de trafic aerian competenti.AirAsia este cel mai mare operator de low-cost din regiune, cunoscut pentru abilitatea de a oferi cele mai ieftine bilete. Spre exemplu, biletele pentru avionul disparut, care zbura pe ruta QZ8501, care leaga orasul indonezian Surubaya de Singapore, au preturi care pornesc de la 28 de dolari. In momentul de fata, cerurile sud-asiatice sunt mai aglomerate ca oricand. Aceasta crestere aduce insa o presiune semnficativa asupra pietei muncii, care trebuie sa furnizeze piloti si personal auxiliar competent, de la controlori de trafic aerian la specialistii de la sol si inspectori de siguranta.
Companiile aeriene indoneziene au devenit notorii pentru reglementarea laxa.

COMENTARII

DISQUS: