8 alimente bune pe care eviti sa le mananci

Previn cancerul, sunt pline de vitamine si, daca sunt preparate cum trebuie, pot avea un gust delicios. Conopida, sardinele si sfecla sunt doar cateva

Drama in mediul rural: Medicii de familie dispar
Cat trebuie sa manance copiii: Sfaturi extrem de importante pentru tinerii parinti

Previn cancerul, sunt pline de vitamine si, daca sunt preparate cum trebuie, pot avea un gust delicios. Conopida, sardinele si sfecla sunt doar cateva dintre alimentele care nu ar trebui sa lipseasca din regimul tau de viata. Descopera in materialul de mai jos care este motivul!

Conopida
Conopida se inrudeste cu  broccoli, dar cea din urma capteaza de obicei toata atentia. Ca si alte legume crucifere, conopida este o sursa buna de vitamina C si fibre. La fel ca broccoli, are, de asemenea, o substanta chimica naturala, numita sulforaphane, care poate preveni cancerul, conform anumitor teste de laborator efectuate pe animale. Desi multe lucruri implica riscul de cancer, dieta este cel mai usor de controlat.

Sardinele
Aceste pesti mici au o valoare nutritionala mare. Sardinele sunt o sursa excelenta de acizi grasi omega-3 si sunt bogate in vitamina B12. Sunt, de asemenea, bogate in vitamina D, care, la fel ca si calciu, ajuta la prevenirea fracturilor si contribuie la rezistenta oaselor.

Tempeh
Despre tofu s-au spus foarte multe lucruri, dar tempeh ati incercat? Tempeh este, de asemenea, fabricat din soia si numerosi nutrienti, proteine, potasiu si calciu.

Sfecla
Sfecla este bogata in antioxidanti care pot proteja organismul de cancer si alte boli cronice. In plus, sucul de sfecla, care este bogat in nitrati, reduce tensiunea arteriala si creste fluxul de sange catre creier. Ba mai mult, daca faceti sport, sfecla va poate ajuta la imbunatatirea performantei.

Kefirul
Aceasta bautura alimentara a fost ani la randul cel mai cautat aliment din Muntii Caucaz. Recent, kefirul a devenit teribil de curtat si in SUA. Kefirul este bogat in bacterii „bune”, numite probiotice. De asemenea, este studiat pentru efectele sale antiinflamatorii si anticancer.

Prunele uscate
Prunele uscate va ajuta digestia, sunt bogate in antioxidanti si fibre, dar beneficiile lor nu se opresc aici. Un sfert de ceasca are 104 de calorii si 12% din totalul fibrelor de care aveti nevoie intr-o zi. Puteti sa le mancati cum sunt, sa le taiati si sa le adaugati in briose sau alte prajituri sau sa le includeti in piureuri, cereale, sosuri sau tocana.

Algele
Daca din dieta ta de viata nu face parte sushi, s-ar putea sa nu fi gustat niciodata nici alge. Acestea merita insa o incercare. Deoarece absoarb nutrientii din mare, algele sunt bogate in vitamine si minerale, in special calciu si fier. Contin, de asemenea, multe proteine ​​si au un continut scazut de grasimi.

Anghinarea
Anghinarea are un continut scazut de grasimi saturate si colesterol, fiind o sursa bogata de fibre, vitamine si minerale. Anghinarea contine vitamina C, tiamina- B1, riboflavina- B2, niacinul- B3, vitamina B-6, B-12, A, E, D si vitamina K.  De asemenea, furnizeaza minerale precum calciu, fier, zinc, mangan, fosfor si zinc. Ba mai mult, anghinarea poate reduce sansele de a face cancer la san.