Seful Antena Group, retinut de DNA

Seful Antena Group, retinut de DNA

Sorin Alexandrescu a fost retinut, joi seara, de procurorii DNA pentru 24 de ore. Seful ANTENA GROUP a fost ridicat si dus in fata procurorilor cu mandat de aducere, dupa ce ar fi incercat prin santaj sa obtina difuzarea prin satelit a semnalului unor televiziuni din trust.

Romania nu va fi pregatita sa treaca la moneda euro in 2015
Un nou protest este anuntat in Piata Victoriei, sambata seara. „Nu plecam pana nu plecati!”

Directorul Antena Group i-ar fi spus reprezentantului RCD-RDS ca, daca nu este de acord cu o anumita intelegere, va da publicitatii un contract semnat intre RCS RDS si o firma ce-i apartine lui Dumitru Dragomir.

Directorul general al ANTENA TV GROUP, George Sorin Alexandrescu, este urmarit penal pentru santaj. Acesta este acuzat ca a amenintat administratorul unei firme ca va da in vileag fapte presupus compromitatoare daca nu va semna un contract in conditiile impuse de el.

Audierea si, ulterior, retinerea directorului din Intact de catre DNA reprezinta un alt episod din scandalul declansat in aprilie 2012 intre Intact – trust care detine posturile tv Antena1, Antena3, GspTV si Euforia TV, si RCS – RDS, operatorul de cablu care si-a lansat in urma cu un an si ceva postul de stiri Digi24, scrie rNews.ro.

SRI si DNA ar fi organizat o actiune de supraveghere a convorbirilor telefonice  purtate de Sorin Alexandrescu.

Directia Nationala Anticoruptie (DNA) a anuntat, intr-un comunicat de presa, ca procurorii fac cercetari penale fata de George Sorin Alexandrescu, director general al Antena TV Group, in sarcina caruia s-a retinut infractiunea de santaj.

Potrivit rezolutiei de incepere a urmaririi penale intocmita de procurori, in perioada 16 aprilie – 24 mai 2013, George Sorin Alexandrescu "a constrans un administrator al unei societati comerciale sa semneze un contract in conditii prestabilite, impuse de inculpat, sub amenintarea ca, in caz de refuz, va da in vileag fapte presupus compromitatoare pentru persoana in cauza".

Dosarul a fost constituit ca urmare a denuntului partii vatamate, a precizat DNA.

Procurorii i-au adus la cunostinta lui George Sorin Alexandrescu acuzatiile din acest dosar.
RCS&RDS a scos televiziunile Antena 1, Antena 3 si Euforia TV de pe platforma sa de satelit Digi, in noaptea de 19 spre 20 aprilie 2012.

Intr-un comunicat remis MEDIAFAX pe 20 aprilie 2012, RCS&RDS a anuntat ca nu mai difuzeaza Antena 1, Antena 3 si Euforia TV pe platforma de satelit Digi, intrucat compania de telecomunicatii nu mai poate accepta sa plateasca peste 7 milioane de euro pe an, suma care ar fi fost solicitata de Antena TV Group pentru difuzarea prin satelit a acestor televiziuni.

Totodata, RCS&RDS a precizat, in comunicat, ca Antena TV Group a declarat libere la retransmisie televiziunile sale, fara conditionari tehnice sau financiare, fapt pentru care, pentru cablu, distribuitorii au dreptul si obligatia de a transmite gratuit aceste posturi, insa pentru satelit au dreptul, nu si obligatia sa le retransmita.

In schimb, Intact Media Group a afirmat pe 20 aprilie 2012, intr-un comunicat, ca RCS&RDS a retras de pe platforma proprie DTH, in mod abuziv, Antena 1 si Antena 3, acuzand, totodata, compania de telecomunicatii de rea credinta. Potrivit comunicatului Antena, RCS&RDS a refuzat sa incheie un acord cu grupul media, motivand ca televiziunile in cauza au fost declarate libere la retransmisie.

"Obligativitatea retransmisiei posturilor listate must carry este valabila doar in retelele de cablu. Conform prevederilor art. 82 alin. 1 din Legea audiovizualului si art. 13 alin. 3 din Decizia CNA nr. 72/2012, principiul must carry nu se aplica pentru retelele de satelit, retransmisia in acest caz facandu-se in baza unui acord comercial intre radiodifuzori si distribuitori. Compania de cablu demonstreaza astfel ca nu cunoaste Legea audiovizualului, pretinzand Grupului Intact sa isi distribuie continutul posturilor TV in regim de gratuitate, chiar in situatia in care exista alte prevederi legale care reglementeaza transmisia pe satelit", se mai spunea in comunicatul Intact.

Antena Group a pierdut aproape 15% din piata de distributie TV din Romania odata cu scoaterea televiziunilor sale de pe platforma Digi a RCS&RDS, dupa cum au declarat, pentru MEDIAFAX, mai multe surse din piata media. Piata de distributie TV din Romania este estimata in prezent la circa 5,5 milioane de abonati (cablu si DTH/ satelit). Dintre acestia, RCS&RDS are aproape un milion de abonati la platforma sa de satelit Digi, au mai spus aceleasi surse.

Pe de alta parte, articolul 82 din Legea audiovizualului, care reglementeaza principiul "must carry", nu se refera si la platformele de satelit, ci doar la retransmisia televiziunilor prin cablu de catre cablisti. Astfel, Antena 1, Antena 3 si Euforia sunt obligatorii la retransmisie pentru cablisti doar in retelele lor de cablu, nu si in cele de satelit, astfel CNA nu poate impune RCS&RDS sa reincluda cele trei televiziuni pe platforma de satelit Digi.

In ultimii ani, reprezentantii RCS&RDS au sustinut in fata membrilor CNA ca grupul Antena pretinde societatii de telecomunicatii anumite sume de bani pentru retransmisia Antena 1 si Antena 3, desi aceste televiziuni sunt libere la retransmisie, potrivit principiului "must carry". In schimb, reprezentantii Antena Group au spus in repetate randuri ca grupul nu conditioneaza financiar retransmisia Antena 1 si Antena 3.

Pe de alta parte, CNA a aplicat mai multe amenzi RCS&RDS pentru ca operatorul a scos din grila, de-a lungul timpului, fara sa aiba aprobarea Consiliului, mai multe televiziuni, printre care si unele din portofoliul Antena Group.