Fortifica-ti imunitatea – 6 pasi simpli si eficienti

Fortifica-ti imunitatea – 6 pasi simpli si eficienti

Imunitatea ne este mereu pusa la incercare atat de factorii de mediu, cat si de cei interni ca rezultat al stilului nostu de viata. Temperatura, alimentatia, stresul lipsa odihnei, lipsa sportului – toate acestea contribuie la scaderea imunitatii.

Bianca Dragusanu: Fac bani si ma distrez
Kate Middleton, pe lista celor mai bine imbracate femei din lume. Cine se mai afla in top

Scaderea imunitatii duce la cresterea riscului unor patologii si infectii, dintre cele mai frecvente enumeram: racelile, candidoza, unele infectii orale, rinitele, infectiile de rinichi, infectii genitale etc.

Cum ne putem intari imunitatea?

Imunitatea este crescuta in special printr-un stil de viata sanatos, dar si o gandire pozitiva. Iata cum va puteti stimula imunitatea in mod natural.

Alimentatia

Cele mai imunostimulante alimente sunt fructele, legumele, lactatele (in special iaurturile), dar si mierea. Aceste alimente consumate zilnic va asigura suportul de vitamine, minerale si proteine suficient pentru ca sistemul imun sa aiba toate elementele de facbricatie a anticorpilor.

Hidratarea

Hidratarea este necesara pentru ca ofera mediul de nelipsit al tuturor proceselor metabolice: apa. Atunci cand nu ne hidratam suficient toate organele noastre sufera, ci nu doar rinichiul, chiar si sistemul nervos central (suferinta poate duce pana la aparitia durerilor de cap), chiar daca noi nu simtim o simptomatologie clara a insuficientei hidratari, decat o instalare gradata a starii de oboseala. De asemenea pentru mentinerea siluetei hidratarea este extrem de importanta si tot printr-o buna hidratare ajutam organismul sa se detoxifice. Procesele sistemului imunitar sunt de asemenea strict dpendente de presiunea osmotica si mediul lichid intra si extracelular, precum si mediul circulant (sange, limfa).

Somnul

Odihna este indispensabila sanatatii si trebuie respectate mai multe reguli atunci cand vorbim de somn. In primul rand trebuie sa dormiti intr-un program pe care sa-l respectati zilnic si care sa fie obligatoriu noaptea (atentie pentru cei care lucreaza pe timpul noptii). Orele ideale sunt intre 22:00 si 05:00, fiindca intre aceste ore se desfasoara ritmul nictemeral al unor hormoni vitali. Incepand cu ora 22:00 (cu aproximatie, caci difera de la om la om) incepe secretia unor hormoni foarte importanti pentru regenerarea organismului si restabilirea echilibrului psihic, eliminarea stresului fizic si emotional. Unul dintre acesti hormoni, numit melatonina, se pare ca este secretat strict in prezenta intunericului la anumite ore, orice stimul luminos care trece prin pleoape si ajunge la retina inhiba acest hormon. Asadar, jaluzelele trase, televizorul si orice alta sursa de limina inchise daca doriti un somn cu adevarat sanatos. Inainte de trezire, dimineata, corpul sufera din nou anumite modificari si impulsuri hormonale, dintre care cel mai important este spike-ul cortizolului, cunoscut ca principal hormon implicat in managementul stresului intern.

Sportul

Sportul intensifica circulatia, oxigeneaza intregul organism, stimuland maximal toate functiile corpului, arzand surplusul de calorii, detoxifiind si eliminand stresul. Sportul intensifica puternic sistemul imunitar, de aceea se recomanda orice tip de miscare, inclusiv mersul pe jos.

Relaxarea

Perioadele de relaxare sunt utile eliminarii stresului, acesta fiind unul din marii dusmani ai sistemului imunitar. Sauna intareste sistemul imunitar prin intensificarea circulatiei si distrubuirea anticorpilor in corp, masajul de asemenea, dar si aromaterapia si activitatile placute care stimuleaza creierul si binedispun. Sa nu uitam de viata sexuala, importanta in mentinerea unui echilibru al sanatatii, precum si al celui psihic.

Pozitivismul

O forta foarte puternica a creierului nostru, greu de descifrat dar demonstrata empiric, este pozitivismul. Psihosomatii afirma ca in timpul gandirii pozitive sunt secretate anumite substante la nivelul sistemului nervos central care au numai efecte pozitive: intaresc sistemul imunitar, scad sau inhiba unele procese de senescenta (imbatranire), inhiba procesele canceroase, cresc tonusul organelor, inclusiv cel intelectual si sexual.