Iesenii, disperati din cauza firmelor de repartitoare

Iesenii, disperati din cauza firmelor de repartitoare

Din ce in ce mai multi ieseni acuza firmele de repartitoare ca nu fac un calcul corect atunci cand impart consumul de gigacalorii sau ca angajatii acestora nici macar nu citesc lunar consumurile locatarilor.

Nichita il ameninta pe Geoana: Trebuie sa transam barbateste niste chestiuni
Constantin Simirad ii da in judecata pe cei doi vicepresedinti ai CJ

Aberatiile au ajuns pana la punctul in care un client al sistemului centralizat de termoficare plateste 300 de lei, desi are toate repartitoarele de costuri inchise, iar vecinul sau, cu acelasi tip de apartament si cu calorifere functionale, pe care are montate repartitoare de costuri, plateste doar 18 lei. "Noi suntem trecuti la Termo-Service, iar eu am repartitoarele inchise in camere, deci nu primesc caldura. Doar caloriferele din baie si din bucatarie functioneaza. Pentru aceste doua calorifere si pentru pausal platesc 300 de lei pe luna. Apartamentul de deasupra este identic cu al meu, iar acolo functioneaza toate caloriferele, dar factura la caldura este de 18 lei. Iarna trecuta am platit 23 de milioane numai pentru baie si bucatarie, iar eu am stat in frig. Mi-am cumparat un radiator cu ulei si platesc 4 milioane la curent deja. Plus cei 3 milioane pe care mi le cer pentru tevi, platesc 7 milioane. Nu fac fata cheltuielilor", povesteste o pensionara ce locuieste pe strada Horia nr. 3. Firma care are montate repartitoare de costuri in imobilul de pe strada Horia este Techem, cea care detine aproximativ 2/5 din repartitoarele montate in casele iesenilor.

Oficialii firmei de repartitoare sustin ca astfel de anomalii sunt normale, tocmai pentru ca exista doua calorifere necontorizate. "In acest caz, pe segmentul de baie si bucatarie nu se face contorizare, iar de aceea este trecut consumul mediu din bransamentul respectiv. Aici exista doua scari legate la acelasi gigacalorimetru si se pot intalni pierderi mai mari. Trebuie sa tinem seama si de tevile care sunt izolate termic in unele apartamente si unde se plateste mai putin pausal. Este adevarat, clientul nostru nu are o crestere semnificativa pe contor, insa este normal sa apara aceste diferente din cauza caloriferelor care nu sunt contorizate", sustin reprezentantii filialei locale a firmei Techem.

Desi a facut numeroase sesizari catre institutiile si parlamentarii ieseni, femeia s-a izbit mereu de refuzul autoritatilor care nu au luat niciodata masuri in acest caz. "Am facut zeci de sesizari la domnul primar Nichita si la viceprimari, dar nimic. E o mare problema sa ajungi la domnul primar, am luat cinci bonuri ca sa intru in audienta, dar au stiut ei sa scape de mine. La cat am umblat sa rezolvam problemele, sotul meu a facut atac cerebral si a decedat de la atata stres si nervi. Am facut sesizare la Techem, firma trebuie sa citeasca tuturor chiriasilor din scara, dar ei nu deschid usa, iar din aceasta cauza pun cat vor ei la pausal. Sunt de acord sa platesc pierderile, dar hai sa impartim la toata lumea in mod egal", mai acuza ieseanca.