Autostrada Campia Turzii – Targu Mures – Iasi a intrat in parohia ministrului Relu Fenchiu

Autostrada Campia Turzii – Targu Mures – Iasi a intrat in parohia ministrului Relu Fenchiu

Guvernul a aprobat in ultima sedinta dinaintea Pastelui darea proiectului in competenta Ministerului Transporturilor, acesta urmand sa gaseasca modalitatile de finantare.

Statiile de la Sala Polivalenta vor fi mutate
Medicul Vladimir Poroch, membru in CA la Institutul de Oncologie

„La ora actuala exista trei studii de fezabilitate facute in 2010, cate unul pentru fiecare sector de autostrada. Cu aceste studii insa, pretul lucrarii s-ar duce la 9 milioane de euro, ceea ce ar insemna ca autostrada ar fi imposibil de finantat. Studiile trebuie reactualizate, ceea ce vom face imediat ce voi avea autostrada pe maini, cu stampile si semnaturi“, a declarat ministrul Fenechiu.

In varianta initiala, autostrada Targu Mures – Iasi urma sa aiba 320 km lungime si sa strabata judetele Mures, Harghita, Neamt si Iasi. Cea mai mare parte a traseului, respectiv 140 km, ar fi urmat sa strabata judetul Iasi, parcurgand 17 comune. Plecat din Ungheni, traseul autostrazii urma sa treaca prin localitatile Tutora, Golaiesti, Aroneanu, Victoria, Popricani, Rediu, Letcani, Dumesti, Podu Iloaiei, Baltati, Targu Frumos, Helesteni, Pascani, Stolniceni-Prajescu, Miroslovesti si Motca, pentru a trece apoi in judetul Neamt. Conform studiului intocmit de firma spaniola Inocsa Ingenieria, autostrada era prevazuta cu patru benzi de circulatie, o banda mediana, acostamente si benzi de urgenta, latimea totala a platformei urmand sa fie de 26 de metri. Traseul era prevazut cu baze de intretinere si deszapezire la fiecare 50 km. De-a lungul autostrazii urmau sa fie amenajate spatii de parcare si servicii prevazute cu WC public, parcaje, benzinarii, restaurant, motel si service auto. Numai pana la Targu Neamt era prevazuta construirea a patru parcari, a unui punct de deszapezire si intretinere, ca si a unui Centru de Intretinere si Coordonare a autostrazii. La fiecare 2 km urmau sa fie construite platforme pentru telefoane de urgenta. Pe marginile autostrazii s-a prevazut instalarea de panouri fonoabsorbante, intregul ansamblu urmand sa fie imprejmuit cu garduri de protectie.

Pe raza judetului Iasi, studiul de fezabilitate prevedea amenajarea a cinci noduri rutiere, la intersectia cu DN 2, DJ 208, DN 28B, DN 28 si DN 24. Traseul autostrazii urma sa intersecteze cinci cai ferate, ce urmau a fi traverstate cu ajutorul unor pasaje superioare. In total, pe traseul Iasi – Targu Neamt autostrada urma sa treaca peste 94 de poduri, pasaje si viaducte. Desi acest traseu parcurge in intregime zone de campie si deal, era prevazuta construirea a opt tuneluri din tuburi paralele, cu o lungime totala de 12,9 km. Cel mai lung tunel urma sa aiba 2.943 m, constructia sa fiind prevazuta la kilometrul 67^357. Construirea autostrazii ar fi urmat sa asigure 500 noi locuri de munca, pe parcursul celor patru ani cat ar fi durat lucrarile. Si in 2010, ca si acum, sursele de finantare a contractului de executie nu erau cunoscute, ele urmand sa fie stabilite ulterior.