RCS&RDS nu a avut aprobarea sa scoata canalele Discovery. CNA va analiza cazul saptamana viitoare

RCS&RDS nu a avut aprobarea sa scoata canalele Discovery. CNA va analiza cazul saptamana viitoare

Primele imagini cu noul telefon Samsung Galaxy S IV
Romania pe locul patru in topul vitezei conexiunilor Internet
grilele de cablu canalele Discovery, cazul urmand sa fie analizat in prima sedinta a CNA de saptamana viitoare.

„Nu au avut aprobarea noastra si vom discuta cazul in prima sedinta a Consiliului”, a spus Rasvan Popescu.

RCS&RDS a scos, joi seara, de pe retelele sale de cablu (care au aproximativ doua milioane de abonati, n.r.) toate canalele operate de compania Discovery Networks, inclusiv Discovery Channel, fara a avea aprobarea Consiliului National al Audiovizualului (CNA) pentru modificarea grilei de programe, asa cum impune Legea audiovizualului.

Potrivit articolului 74, alineatul 3 din Legea audiovizualului, „distribuitorii de servicii pot modifica structura ofertei de servicii de programe retransmise numai cu acordul Consiliului”. Aceeasi lege prevede ca in astfel de cazuri CNA poate aplica sanctiuni cuprinse intre 10.000 de lei si 200.0000 de lei.

RCS&RDS a scos, joi seara, din pachetul de baza de pe retelele de cablu televiziunile Discovery Channel si Animal Planet, in locul acestora fiind incluse History Channel, post care se afla pana atunci in pachetul suplimentar al operatorului de telecomunicatii, dar si televiziunea BBC Entertainment.

Totodata, RCS&RDS a scos, joi seara, posturile TLC, Discovery Science si ID Investigation Discovery (toate aflate in portofoliul companiei Discovery), care se regaseau intr-un pachet suplimentar in retelele de cablu ale companiei de telecomunicatii, pentru care abonatii platesc o suma suplimentara de 7 lei, fata de abonamentul la pachetul de baza.

Pe de alta parte, RCS&RDS a transmis, joi seara, intr-un e-mail adresat abonatilor sai, ca televiziunile „Digi Animal World si BBC Entertainment vor inlocui Animal Planet si Discovery Channel, care ies din grila la 1 decembrie”.

Insa, scoaterea canalelor Discovery din retelele de cablu ale RCS&RDS s-a produs in cateva ore, pe parcursul serii de joi, inainte cu o zi ca acordul de retransmisie intre Discovery si RCS sa expire (acordul expira pe 30 noiembrie). In momentul difuzarii acestei stiri, televiziunea Digi Animal World nu apare in pachetul de baza al retelelor de cablu RCS&RDS.

RCS&RDS a solicitat, miercuri, 28 noiembrie, CNA aprobarea sa scoata canalele Discovery si de pe retelele sale de cablu, analogic si digital, dupa ce, pe 23 noiembrie, compania de telecomunicatii a scos Discovery Channel si de pe reteaua sa de satelit Digi.

Reprezentantii CNA au declarat joi, 29 noiembrie, pentru MEDIAFAX, ca RCS&RDS invoca in adresa depusa la Consiliu, prin care solicita scoaterea canalelor Discovery de pe retelele sale de cablu, expirarea contractului pe care operatorul de cablu il are cu compania Discovery.

Totodata, RCS&RDS a solicitat CNA aprobarea pentru introducerea in grilele sale a doua canale BBC – BBC Entertainment si BBC Knowledge, unul de la data de 1 decembrie 2012, iar altul de la data de 1 ianuarie 2013.

Scoaterea canalelor Discovery de pe retelele de cablu ale RCS a fost confirmata, joi, in jurul orei 21.30, pe pagina de Facebook a televiziunii Discovery Channel: „In acest moment, RCS&RDS a inceput sa elimine canalele Discovery din grila sa de programe, ignorand protestele voastre si incercarile noastre de a ajunge la o intelegere. Dar nu ne vom opri aici. Daca vreti sa urmariti canalele Discovery, aveti alternative. Canalele noastre sunt prezente in ofertele tuturor celorlalti operatori de cablu, printre care UPC, Romtelecom, Focus Sat sau AKTA”.

Pe de alta parte, RCS&RDS a scos, pe 23 noiembrie, de pe platforma sa de satelit Digi (care are aproximativ un milion de abonati, n.r.), televiziunea Discovery Channel, fara a-si anunta telespectatorii, unii dintre acestia solicitand pe pagina de Facebook a companiei reintroducerea postului in grilele operatorului.

Oficialii Discovery Networks au confirmat, pe 23 noiembrie, pentru MEDIAFAX, ca Discovery Channel a fost scos in acea zi de pe platforma de satelit Digi a RCS&RDS, precizand ca RCS a respins toate ofertele comerciale ale Discovery, astfel incat nu s-a putut ajunge la un nou acord.

Oficialii Discovery Networks au mai spus, la momentul respectiv, ca nu a cerut, in niciun moment al negocierilor cu RCS&RDS, cresterea tarifelor pentru distributia canalelor Discovery.

Decizia RCS&RDS a venit dupa ce si Digi, operatorul de cablu din Ungaria detinut de compania de telecomunicatii romaneasca RCS&RDS, a scos, pe 20 noiembrie, din ofertele de cablu analog si digital televiziunea Discovery Channel.

„Digi, operatorul de cablu din Ungaria detinut de RCS&RDS, a scos Discovery Channel din ofertele de cablu analog si digital incepand cu 20 noiembrie. Dupa cum era de asteptat, telespectatorii au avut o reactie puternica, solicitand reintroducerea canalului in grila operatorului. Suntem ingrijorati ca RCS&RDS ar putea proceda la fel si in Romania, avand in vedere ca acordul de retransmisie intre Discovery si RCS expira pe 30 noiembrie. Pana in prezent, RCS a respins toate ofertele noastre comerciale, astfel incat nu s-a putut ajunge la un nou acord. Precizam ca nu am cerut, in niciun moment al negocierilor, cresterea tarifelor pentru distributia canalelor noastre. Chiar si in aceste conditii, operatorul a facut deja schimbari in grila sa de programe din Romania, eliminand Discovery World din toate pachetele sale, precum si TLC si Animal Planet din unele dintre pachete, fara sa ne informeze sau sa trimita notificari abonatilor sai in prealabil. In plus, in aceasta dimineata, am aflat ca RCS&RDS a scos Discovery Channel de pe platforma Digi Satelit. Suntem foarte dezamagiti de ceea ce se intampla si credem ca parerea telespectatorilor conteaza; ii incurajam sa si-o exprime contactand operatorul de cablu cat mai curand”, au declarat, pe 23 noiembrie, pentru MEDIAFAX oficialii Discovery.

De cealalta parte, intr-un comunicat remis, luni, 26 noiembrie, agentiei MEDIAFAX, compania de telecomunicatii RCS&RDS a spus ca „nu intentioneaza sa renunte la difuzarea canalelor documentare, ci doar sa le inlocuiasca pe unele dintre acestea”.

„Compania noastra nu poate fi de acord sa continue difuzarea canalelor Discovery, cu plata unor tarife de 3 ori mai mari decat cele pentru alte canale similare, pentru toti abonatii sai, in conditiile in care cota medie de audienta a canalelor Discovery este de aproximativ 1%. Nu putem accepta principiul: 1% doresc si 100% platesc! Intrucat tarifele Discovery au fost intotdeauna in dolari SUA, desi abonamentele noastre sunt platite in lei, sumele solicitate de grupul Discovery, numai pentru Romania, au crescut continuu de-a lungul anilor, indiferent de criza economica sau de ratele de schimb valutar. Astfel, echivalentul in lei al sumelor din 2012 este de doua ori mai mare decat al celor din 2008, adica o crestere cu 100% in 4 ani”, a spus RCS&RDS.

Potrivit RCS&RDS, „argumentele legate de criza economica, de scaderea puterii de cumparare a consumatorilor sau de impactul ratei de schimb valutar nu au fost niciodata acceptate de grupul Discovery”.

Ca urmare a acestui comunicat al RCS, compania Discovery a avut la randul sau o reactie. Astfel, intr-un comunicat remis miercuri, 28 noiembrie, agentiei MEDIAFAX, compania Discovery a spus ca oferta pe care a facut-o RCS&RDS este competitiva, iar pretul cerut companiei de telecomunicatii este unul rezonabil in raport cu calitatea programelor difuzate de televiziunile Discovery.

„In primul rand, suntem ingrijorati ca actiunile RCS&RDS ii vor priva pe abonatii sai de 6 canale, inclusiv Discovery Channel, cel mai urmarit canal de documentare din Romania, lider pe segmentul sau. In cursul acestui an, Discovery Channel a fost urmarit de cel putin 11 milioane de romani, in medie, pe luna (Kantar Media Audiences, target ind 4+). Mai mult decat atat, conform unui studiu comandat de Discovery Networks si realizat de Gfk in 2011, pe un esantion reprezentativ la nivel national (16 +), 89% dintre abonatii RCS&RDS din Romania au declarat ca Discovery Channel este canalul lor preferat. In plus, in ultimele 5 zile, peste 16.000 de persoane (la ora difuzarii acestei stiri sunt peste 19.000 de persoane, n.r.) au semnat petitia noastra prin care cer pastrarea canalelor Discovery in grila RCS&RDS, manifestandu-si clar dorinta de a urmari in continuare programele noastre”, a spus Discovery.

In acelasi comunicat, se spunea ca oferta pe care a facut-o compania Discovery celor de la RCS&RDS este „competitiva si adaptata la conditiile comerciale pe care le utilizeaza in relatie cu toti jucatorii din piata”. „Ponderea tarifelor noastre din abonamentul platit de abonatii RCS in fiecare luna este de aproximativ 1,5%, in medie, pentru fiecare canal Discovery inclus in pachetul de baza. Credem ca este un pret rezonabil in raport cu calitatea programelor noastre”, se spunea in comunicat.

Pe de alta parte, potrivit aceluiasi comunicat, compania Discovery „a facut investitii semnificative” in cei 15 ani de cand este prezenta pe piata din Romania. Totodata, oficialii Discovery au spus ca sunt in continuare deschisi sa negocieze cu RCS&RDS pentru ca operatorul de cablu sa pastreze canalele Discovery in ofertele sale.

Compania RCS&RDS a lansat, pe 1 octombrie, propriile sale televiziuni de documentare DigiWorld si DigiLife.

RCS&RDS a primit, pe 27 septembrie, aprobarea Consiliului National al Audiovizualului din Romania pentru a lansa televiziunile de documentare DigiWorld si DigiLife, dupa ce, in sedinta din 25 septembrie, reprezentantii CNA au ezitat sa ia o decizie in acest sens. Atunci, unii membri ai Consiliului si-au exprimat temerile ca, odata cu lansarea propriilor televiziuni de documentare, compania RCS&RDS va scoate din grila canale concurente, ca Discovery si National Geographic.

La mai putin de o luna dupa ce a lansat cele doua televiziuni de documentare – DigiWorld si DigiLife -, RCS&RDS a cerut CNA si a primit, in data de 30 octombrie, o noua licenta audiovizuala prin satelit pentru lansarea unui nou post de documentare – Digi Animal World.

Discovery Channel, principala televiziune din portofoliul companiei Discovery, a pierdut aproape 50% din piata de distributie TV din Romania, odata cu scoaterea sa de pe retelele de cablu si de pe platforma digitala Digi a RCS&RDS, au declarat, pentru MEDIAFAX, mai multe surse din piata media.

La sfarsitul anului 2011, piata de retransmisie a programelor TV din Romania numara 5,85 milioane de abonati, potrivit datelor autoritatii de reglementare in comunicatii (ANCOM). Dintre acestia, RCS&RDS are peste 2,5 milioane de abonati (pe cablu si satelit/ Digi), au mai spus aceleasi surse.

sursa: economica.net